Leadercheck: Marknadsföring av hållbar semester

Berga samhällsförening har beviljats en leadercheck inom paraplyprojekt Attraktiv landsbygd 2.0 för delaktiviteten: Marknadsföring av hållbar semester vid Gösjön och Berga i Högsby kommun

Berga samhällsförening vill i samverkan med lokala föreningar och Högsby kommun bidra till att fler semestrar i Sverige och helst i sitt närområde (hemester/svemester i coronatider). Syftet med projektet är att marknadsföra och informera om besöks- och servicemålen Gösjöns bad och camping och Berga så att fler besökare upptäcker dessa hållbara destinationer. Projektet kan bidra till att utbud av service vid Gösjön kan utökas och ökat kundunderlag till butiker och besöksmål i Berga med omnejd.

Mål

Målet är ökad kännedom och fler som semestrar på hemmaplan och att locka långväga gäster att stanna till vid Gösjön och Berga. Aktiviteter i projektet är att ta fram en informationstavla vid Gösjöns bad och camping och Berga som visar besöksmål och service. Annonsering i turistbroschyr och uppdatering av hemsidan bergastation.se

Leadercheck: Marknadsföring av hållbar semester

Projektperiod
2021-04-26 – 2021-09-30
Status
avslutat
Diarienummer
2021-544
Temaområden
Paraplyprojekt Attraktiv landsbygd 2.0
Geografiskt område
Högsby kommun
Projektägare
Berga samhällsförening